Kazanın teknik ve idari detaylarını içeren rapor, özellikle kamyonun geçmişteki ihlallerine dikkat çekti.
Rapora göre, 33 ANK 274 plakalı kamyonun şoförü Oktay Batır, kaza günü saat 09.30’da Bayramiç’in Aladağ mevkisinde bulunan Orman İşletme Şefliği’nden 22 bin 184 metreküp tomruk yükleyerek Çanakkale yönüne hareket etti. Yapılan teknik incelemede, kamyonun brandalı olduğu ve yasal tonaj sınırlarını aşmadığı tespit edildi.
Ancak kamyonun geçmiş sicili kazaya dair şüpheleri artırdı. Aynı araca 30 Mayıs 2024’te "karayoluna dökülecek şekilde yük yüklemek", 16 Eylül 2024’te "muayenesiz araçla trafiğe çıkmak" ve 9 Nisan’da "ehliyetsiz şoför ve muayenesiz araç kullanmak" gerekçeleriyle cezai işlem uygulandığı belirlendi. Ayrıca 13 Nisan’da Bayramiç-Çan kara yolunda yapılan denetimde, kamyonun yine muayenesiz ve brandasız şekilde kullanıldığı gerekçesiyle ceza aldığı bildirildi.
Kazaya karışan 17 AHT 624 plakalı yolcu otobüsünün ise geçmişte herhangi bir trafik cezası bulunmazken, sürücü Mehmet Altınok’a sadece 11 Ekim 2024 tarihinde "Takograf Dinlenme Süresi’ne uymamak" gerekçesiyle ceza yazıldığı ifade edildi.
Raporda yer alan bulgular, kamyonun daha önceki denetimlerde ciddi trafik ihlalleriyle gündeme geldiğini ortaya koyarken, kazaya ilişkin adli ve idari soruşturmanın sürdüğü bilgisi paylaşıldı.
Haber Merkezi