Çanakkale Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ile Assos ve Troya Tünellerinin açılışı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video konferans ile yaptığı bağlantıyla gerçekleşti. Buradaki konuşmasında; “Tarihimizin şanlı şehri, Cumhuriyetimizin üretim ve turizm kenti iki kıtanın birleşim yeri Çanakkale'ye de böylesi yakışırdı” dedi.

2016 yılında Çanakkale-İzmir kara yolunda Ayvacık ilçesi ile Küçükkuyu beldesi arasında başlayan bölünmüş yol ve tünel çalışmaları tamamlandı. 50 dakika süren yolu 5 dakikaya düşürecek 1700 metre uzunluğundaki 'Assos' ile 4 bin 17 metre uzunluğunda olan 'Troya' tünelleri Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın canlı bağlantı yöntemiyle katıldığı törende hizmete açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Vali İlhami Aktaş, AK Parti Grup Başkanvekili ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, AK Parti Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu başta olmak üzere protokol üyeleri de açılış töreninde hazır bulundu.

“Ülkemizin manevi muhafızlarından, Cumhuriyetimizin muştucularından Çanakkale'mize yeni bir eser daha kazandırmanın sevinciyle bir aradayız” diyerek sözlerine başlayan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan şöyle konuştu; “Esasen bu heyecanı sizlerle birlikte yerinde yaşamak arzusundaydık. Ancak yurt dışı ve yurt içi programlarımızın yoğunluğu buna el vermedi. Biz de açılışı daha fazla geciktirmeyelim diyerek canlı bağlantıyla bu programı gerçekleştirmek istedik. Açılışını yapacağımız Ayvacık-Küçükkuyu yolu ile Troya ve Assos Tünelleri'nin şehrimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.

“ÇANAKKALE'YE DE BÖYLESİ YAKIŞIRDI”
Uzunluğu 5,7 kilometreyi bulan tünelleriyle birlikte toplamda 9,6 kilometrelik bu yol Balıkesir ve İzmir'e ulaşımı sağlayan Kuzey ve Güney’in en önemli kısımlarından biridir. Böylece geçtiğimiz Mart ayında hizmete açtığımız 1915 Çanakkale Köprüsü'yle bölgede hızlanan trafiğe cevap verecek yatırım bedeli 4,6 milyar lira olan bir projeyi daha şehrimize kazandırmış oluyoruz. Açtığımız tüneller sayesinde Kazdağları'nın o muhteşem tabiatına en küçük bir zarar vermeden Ayvacık-Küçükkuyu arasındaki mesafeyi yaklaşık 2,5 kilometre kısalttık. Daha önce elli dakika süren yolculuğun beş dakikaya inmesi hem zamandan hem yakıttan hem emisyondan elde ettiğimiz kazanç yılda yüz otuz üç milyon liraya tekabül ediyor. Vatandaşlarımıza konforu artan güvenliği yükselen, süresi kısalan bir seyahatle sevdiklerine ulaşabilecekleri eserleri kazandırmayı sürdüreceğiz. Açılışını yaptığımız bu yolla birlikte bölgede artık bölünmüş yol standardına sahip olmayan ana güzergah bırakmadık. Tünellerin giriş ve çıkışlarında yapılan kaplamaların ve rölyeflerin projeye ayrı bir güzellik kattığına inanıyorum. Çanakkale Savaşı’nın önemli sembollerini içeren bu çalışmalar tünelleri kullanan vatandaşlarımıza zaferlerimizin coşkusunu da yaşatacaktır. Tarihimizin şanlı şehri, Cumhuriyetimizin üretim ve turizm kenti iki kıtanın birleşim yeri Çanakkale'ye de böylesi yakışırdı. Yazın tatilcilerin, kışın bölge halkının ulaşımını rahatlatacak bu projenin hayata geçirilmesi emeği geçen Bakanlığımızı, kurumlarımızı, yüklenici firmayı, mühendisinden işçisine, herkesi tebrik ediyorum.

“HER ALANDA ÇANAKKALE'Yİ GELİŞTİREREK ECDADIN EMANETİNE SAHİP ÇIKIYORUZ”
Tıpkı Anadolu'nun diğer yerleri gibi, Çanakkale'nin de her bir köşesi hem insanlık tarihinin hem kendi tarihimizin hazineleriyle bezelidir. Aristo'nun şehri Assos ile Homeros'un şehri Troya'da bunlar arasındadır. Anafartalar kahramanı Gazi Mustafa Kemal'in ve bize bir asır önceki o büyük zaferi yaşatan tüm kahramanlarımızın hatıraları hala bu şehrin her avuç toprağında buram buram kokmaktadır. Ortasından deniz geçen Çanakkale tıpkı İstanbul gibi iki yakasındaki iki hisarla misafirlerini selamlamaktadır. Fatih'in mirası, Kale-i Sultaniye ve Kilitbahir Kalesi'nin bize verdiği mesajları bu vatanın her köşesini eser ve hizmetlerimizle donatarak en güzel şekliyle aldığımızı düşünüyorum. Şehitliklerimize abat ederek, köprümüzü inşa ederek, yollarımızı yaparak, sanayisiyle, tarımıyla, ticaretiyle, turizmiyle her alanda Çanakkale'yi geliştirerek ecdadın emanetine sahip çıkıyoruz. Marmaray'ı çepeçevre saran 1915 Çanakkale Köprüsü'yle boğazı geçen otoban projesi bile başlı başına tarihi kazınmış bir mühürdür. Şimdi Çanakkale'yle birlikte 81 vilayetimizin tamamını saran yeni bir heyecanın, yeni bir hamlenin daha çalışmalarını yürütüyoruz. Muhalefet toplanıp dağılmaktan başka hiçbir iş yapmazken, biz usta bir satranç oyuncusu titizliğiyle ülkemizin gelecek asrını planlıyoruz. Cumhuriyetimizin 100’ncü yaşını sıradan yıl dönümü kutlamasının çok ötesine geçen Türkiye yüz yılı atılımıyla karşılamaya hazırlanıyoruz. Daha önce milletimizi nasıl 2023 hedeflerimize ufkuyla buluşturmuşsak inşallah şimdi de Türkiye yüz yılı programımızda iki 2053 vizyonumuzun inşasına başlıyoruz. Geçtiğimiz 20 yılda hamdolsun ülkemizi dünya en büyükleri arasına yükseltmek için gereken altyapıyı kurduk. Eğitimden sağlığa, ulaşımdan enerjiye, sanayiden, tarıma her alanda Türkiye Cumhuriyetimizin ikinci asrını Türkiye yüz yılı haline getirecek büyük dönüşüme hazırladık. Küresel, siyasi ve ekonomik krizler kimi alanlarda işimizi zorlaştırsa da bu büyük dönüşümün gerekliliğini ve kaçınılmazlığını teyit etmiştir. Hayat pahalılığını getirdiği sıkıntılarımız olmakla beraber imkanlarımız ve kararlılığımız daha büyüktür. Türkiye'yi eski siyaseten zayıf, ekonomik olarak güçsüz, sosyal olarak parçalanmış, idari olarak dağınık, vizyon olarak kısır, hizmet olarak eksik günlerine geri döndürmek isteyenler elbette vardır. Ama hamdolsun, milletimiz demokrasi ve kalkınma reformlarıyla elde ettiği kazanımların kıymetini çok iyi biliyor. Ülkemizin heyecanının bunlardan geri gitmek değil daha ileri adımlar atmak olduğu gerçeği de vatandaşlarımızın zihinlerinde mıh gibi yer etmiştir. Gençlerimizin Türkiye'yi yüz yıl konusundaki heyecanının dinamizminin büyüklüğünü söylemeye gerek bile duymuyorum. Bunun için bir yandan eser ve hizmet siyasetimizin ürünü bütün bu projelerimizin yapımına ve açılışına ara vermeden devam ederken diğer yandan da yeni bir vizyon inşa ediyoruz. Bu vizyon Türkiye'nin her bir şehrinin milletimizin her bir ferdinin onlarla beraber tüm dostlarımız ve kardeşlerimizin hayallerini, beklentilerini, yarınlarını kuşatacaktır. Hep söylediğimiz gibi Türkiye asla haritada gözüken sınırlarından itibaren bir ülke değildir. Bizim gönül sınırlarımız ecdadımız üç kıta yedi iklim tarifiyle ifade ettiği genişliktedir. Biz kendimizle birlikte kalbi ve gözü bize yönelmiş tüm dostlarımız, tüm mazlum ve mağdurlar için büyük ve güçlü Türkiye'yi inşa etmenin peşindeyiz. Bu duygularla açılışını yaptığımız Ayvacık-Küçükkuyu yolu ile Troya ve Assos tünellerinin ülkemize, bölgemize, milletimize, şehrimize hayırlı olmasını diliyorum.”

Konuşmaların ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın telekonferans sistemiyle protokol üyeleri tarafından kurdele kesimiyle Ayvacık-Küçükkuyu yolu ve Assos-Troya tünellerinin açılışı yapıldı. Yapımı biten 1700 metre uzunluğundaki 'Assos' ve 4 bin 17 metre uzunluğundaki 'Troya' tünellerinin açılmasıyla birlikte 50 dakikalık yol da 5 dakikada geçilebilecek. Ayrıca bölgedeki turizm hareketliliğine, ekonomisine, lojistiğine katkı sağlaması bekleniyor. Diğer yandan karbon salınımının da yıllık 3 bin 65 ton azalması öngörülüyor. Küçükkuyu Tünelleri, dünyanın en uzun orta açıklığa sahip asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Ege'ye ve Akdeniz'e açılan kapısı olacak.

Mustafa SUİÇMEZ