Katar ambargosu denizyoluyla aşılacak

KÖRFEZ ülkelerinin ambargo uyguladığı Katar'a, Türk işadamlarının havayolu ile et ürünleri ihracatının ardından, Katarlı bir işadamına ait QTLogistic firması da deniz yoluyla gıda maddesi gönderecek. Ekonomi Bakanlığı'nın desteğiyle işlemleri hızlandıran lojistik firması,

154 0
Katar ambargosu denizyoluyla aşılacak

Suudi Arabistan başta olmak üzere diğer Körfez ülkelerinin teröre destek olduğu iddiasıyla Katar'a karşı başlattığı amborga, bu ülkeyi gıda maddesi temin etme konusunda arayışlara itti. Katar'a bu konuda yardım etmek isteyen Türk işadamları, geçtiğimiz günlerde havayoluyla et ve et ürünleri başta olmak gıda ihracatına başlattı. Katarlı işadamı Abdul Latif Al Meer tarafından Türkiye'de kurulan QTLogistic firması tarafından da yeni bir çözüm üretildi. Dondurulmuş ürün taşıyabilen kargo gemileriyle Türk ihracatçıların ürünlerini Katar'a ulaştırmayı planlayan şirketin teklifi, Ekonomi Bakanlığı tarafından da kabul gördü. Bakanlığın desteği ile girişimlerde bulunan şirket, ilk etapta kiralanan Green Guatemala gemisini İzmir'in Aliağa ilçesinde bulunan BatıÇim Limanı'na getirdi. Bakanlığın yardımlarıyla ulaşılan 6 Türk firması, yumurta, süt, yaş sebze ve meyve ile yemeklik sıvı yağları limana ulaştırdı. Onlarca kamyonla limana ulaştırılan 4 bin ton ağırlığındaki gıda ürünleri, gemiye yüklenmeye başlandı.

Geminin 20 Haziran Salı günü yola çıkmasını planladıklarını belirten QTLogistic firmasının Genel Müdürü İpek Demirci, ambargo altındaki Katar'a yardım edebilmeyi şirket olarak çok önemsediklerini dile getirirerek, "Katar'a uygulanan ambargo nedeniyle komşu ülkelerden karayoluyla ithalat yolu zaten kapandı. Özellikle gıda ürünlerinde sıkıntı yaşıyorlar. Geriye hava ve denizyolu kaldı. Havayolunda hem tek seferde kısıtlı miktarda kargo taşındığı hem de taşıma ücretleri yüksek olduğu için denizyolunu tercih ettik. Şu an bu gemiyle 60 uçağın götürebileceği kargoyu tek seferde yükleyip, 10 günde Katar'a ulaştırma kapasitesine sahibiz" dedi.

 
"3 GÜNDE YÜKLEYİP YOLA ÇIKMAYI PLANLIYORUZ"

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi'nin kendilerine destek olduğunu belirten Demirci, "Çok kısa bir zamanda çok zor bir işi halletmeye çalışıyoruz. Türkiye kötü gün dostudur. Burada birçok ihracatçının yükü var. Hem Türkiye daha çok ihracat yapmış olacak hem de daha çok ürünümüz raflarda bulunacak. Bu bir alışkanlık yaratacak, belki de bu kriz boyunca bu nakliyeye devam edeceğiz. Resmi prosedürler devam ediyor. Gemiyi organize edip buraya getirmemiz 3 gün sürdü, 3 günde de yükleyip yola çıkmaya hazır etmeyi planlıyoruz. Yolculuğu da 10 gün sürecek. Şimdilik 6 ihracatçı firmamız var. Farklı gıdaların bir arada bir buzdolabında gittiğini düşünün. Bu şekilde bir çözüm üretmiş olduk" diye konuştu.

10 GÜNDE BİR SEFER DÜZENLENECEK

Bunun bir deneme seferi olduğunu ve gemiye yaklaşık 4 bin ton gıda yükleneceğini belirten Demirci, eğer başarılı olursa her 10 günde bir 4 ila 10 bin ton ürünü, başka gemileri de devreye sokarak Katar'a taşımayı hedeflediklerini söyledi. Geminin salı günü hareket etmesini planladıklarını söyleyen Demirci, "Katar'da Doha Hamat Limanı'na gidecek. Katar'daki çözüm ortağımız olan firma karşılayacak. -30 ila +15 derece arasında soğutma kapasitesine sahip yaklaşık 30 gemimiz var. 4 ila 10 bin ton arasında kapasiteleri var. Hem hızlı gemiler hem de çok farklı ürünleri bir arada götürebilen gemiler. Eğer bu operasyon başarılı olursa bu gemilerle devam edeceğiz" dedi.

GREEN GUATEMALA GEMİSİ

Green Guatemala gemisi, 1992 yılında inşa edilmiş ve halen Bahama bayrağı altında bulunan bir dondurulmuş kargo gemisidir. 4 bölümü bulunan geminin, her bir bölümünü -30 ila +15 derece sıcaklığa göre ayarlama kapasitesine sahipr. 7 Bin 743 grostonluk gemi, 131 metre uzunluğunda ve 20 metre genişliğinde.

 


Kaynak: DHA

Etiketler; #katar #körpez
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.